<  1/8  >
 
Black Matter - Based On Frame 

<  2/8  >
Black Matter - Based On Frame 120x140

<  3/8  >
 
Attempt For Horizontal 

<  4/8  >
Attempt For Horizontal 100x160

<  5/8  >
 
Everything Looks Better In A circle 

<  6/8  >
Everything Looks Better In A circle °77
Canvas History 

<  7/8  >
Canvas History 85x130

<  8/8  >
 



B.L.C.K.+


I was asked for a interior assignment for Rewind, a clothing shop in Ghent. The basement, that used to be a gallery space, was transformed in a new shop called B.L.C.K.+. Only high-end fashion brands and only black clothes. Together with the owner Christophe Urbain, Ben Urbain (from Glossy.tv) and myself, we searched for the right balance. To make the raw atmosphere of the basement and dark clothing light for random costumers, but heavy enough for the die hard fans of the B.L.C.K.+ vision.

Besides the interior, autonomous art works were made by myself. Work that should be shown in a gallery or art space, but are now showed in a subversive (but in the end commercial) clothing shop.

Walls were painted, not perfect enough, so repainted again.
Clothes were hung, the hangers remade and hung again.
Racks were assembled, dismantled, modified and assembled again.
Lights were put on, then off, then painted and put on again.
Let there be light, but not without darkness: B.L.C.K.+ is here.


Perstekst (Nederlands)
"Matthias Yzebaert, een multidisciplinaire kunstenaar met een grafische achtergrond. Christophe Urbain vroeg hem om mee te werken aan de sfeer en inrichting voor B.L.C.K.+. Een logische keuze, want de vormelijke eigenschappen van Matthias zijn werk delen dezelfde esthetiek; minimalisme, waar materialiteit, eerlijkheid, rust, leegte en subversiviteit centraal staan. Vaak met een beperkt pigmentgebruik, namelijk zwart en wit. Inhoudelijk is het frame een steeds terugkerend element binnen zijn onderzoek. Een blad, een doek, een muur, een kamer, een expo of winkelruimte hebben elk verschillende eigenschappen die een aanzet kunnen geven tot het vormen van een beeld. Binnen B.L.C.K.+ (een ruwe kelder die voorheen een expo ruimte was) verschuift zijn werk van een kunst-context naar een commerciële-context. Kunnen we hier slechts spreken over product en decoratie of blijven de werken binnen deze context nog steeds autonoom?"